Kulturugen Aha! får i 2019 et stort støttesponsorat af Jutlander Bank.
I uge 10 i år afholdte Vesthimmerlands Kommune for første gang en kulturuge med målet om at sætte ekstra fokus på kulturlivet i Vesthimmerland ved at lade kulturen rykke ud fra vante rammer og ind på nye scener. I 2019 gentages succesen, og denne gang med stor støtte fra Jutlander Bank, som i dag overrakte et sponsorat på 250.000 kr til formålet på et indkaldt pressemøde på Vesthimmerlands Museum i Aars.
Med kulturugen forsøger Vesthimmerlands Kommune igen i 2019 at bane vejen for at kulturaktørerne finder nye samarbejdspartnere indenfor erhvervslivet, skoler, institutioner – i håbet om, at dette fællesskab kan skabe kulturelle aha-oplevelser til gavn og glæde for både kultur, borgere og erhvervslivet.
- Med kulturugen i Vesthimmerland rækker vi hånden ud til alle vores kulturaktører. Det spænder lige fra frivillige, erhvervslivet, foreningslivet, institutioner og borgere i al almindelighed. Med kulturugen sætter vi en ramme og et fokus, hvor alle, der har lyst og talent, kan byde ind, siger formand for Kultur- og Fritidsudvalget Asger Andersen, der også sætter disse ord på sponsoratet fra Jutlander Bank.
- Først og fremmest er vi meget ydmyge over det sponsorat, som Jutlander Bank har givet. Jeg vil på Vesthimmerlands vegne gerne takke for investeringen i Kulturugen Aha! i uge 10. Også med tanke på vigtigheden i at fremstå attraktiv som kommune og område, siger Asger Andersen.
Ordførende direktør i Jutlander Bank, Per Sønderup, sætter disse ord på dagens overrækkelse af 250.000 kroner til kulturugen i Vesthimmerland:
- Vi er rigtig glade for, at vi kan være med til at få kultur- og erhvervslivet til at gå hånd i hånd i Vesthimmerland. Noget, der er nødvendigt og en forudsætning for, at have en god kommune. Derfor håber vi også, at kulturugen på baggrund af den fælles indsats i Vesthimmerland, får en plet på Danmarkskortet, siger Per Sønderup.