Nystartet virksomhed? Få hjælp til din kontoplan
Sponsoreret indhold
Har du lige startet en ny virksomhed op, eller er du stadig i etableringsfasen? Uanset hvor langt i processen du er nået, er det vigtigt, at der fra starten er styr på dine regnskaber. Revisorer arbejder forskelligt, men uanset hvordan, der arbejdes med dine indtægter og udgifter, er det en stor fordel, hvis du selv har så godt overblik over dine ting, at du er i stand til at se, hvis noget ikke stemmer. Det kan lade sig gøre med en standard kontoplan. Der findes utallige måder at lave kontoplaner på og stort set lige så mange forskellige skabeloner, man kan følge, men uanset hvilken du vælger at bruge, er det bare vigtigt, at den skaber det overblik, du har brug for.
Hvorfor oprette flere forskellige konti?
Det kan være du tænker, det er unødvendigt at have oprettet mange forskellige konti til forskellige formål, og at du i stedet har et fint overblik ved bare at samle alle dine indtægter, udgifter og andre nøgletal på samme konto. Når der skal laves årsregnskab eller der går rod i nogle tal, er det desværre bare en hel del mere bøvlet at holde styr på, når man skal finde alle tallene i den samme oversigt, end det er, når man har separeret forskellige udgifter på forskellige konti, så der er en sammenhæng.
Ved at få hjælp til at arbejde på en standardkontoplan, kan du sikre dig, at du hverken har for mange eller for få konti, ligesom du kan hjælpes til i regneark at få skabt det overblik, du efterspørger, så du på ingen tid kan få fat i de info og oplysninger, du har brug for. Du bliver hjulpet på vej af erfarne folk, der er vant til at arbejde med kontoplaner, så du hverken står med for mange eller for få konti, når du har brug for det.