Søndag d. 11. april 2021 - �rgang 16

Markedsfør din webshop på den bedste mulige måde

06-12-2020

Dette er sponsoreret indhold

For lokale virksomheder er det essentielt at have en velfungerende webshop, der kan få dine varer ud til en meget bredere kundegruppe online. Dette kræver lidt arbejde, men det er arbejde, der kan betale sig. Her kan du læse mere om, hvordan du kan forbedre din webshop og markedsføre den på den bedste mulige måde. 

Brug sociale medier
Det er ingen hemmelighed, at sociale medier spiller en stor rolle for, hvor bredt vores virksomhed kommer ud til kunder. Derfor er det meget vigtigt at fokusere på sociale medier som Facebook og Instagram, når man skal promovere en virksomhed. Dette er noget, der kan tage meget tid og kræfter, men det er en investering, der kan betale sig i sidste ende. Her når du nemlig ud til en målrettet gruppe mennesker, som du kan lave målrettet markedsføring til. At være aktiv på sociale medier som webshop, og sørge for at være opdateret på de nyeste funktioner, er en virkelig god ide for dig, der vil markedsføre din webshop på den bedste mulige måde. 

Sociale medier er også et godt udgangspunkt for at interagere mere med dine kunder og potentielle kunder. Det giver en mere personlig kundekontakt, der minder om den, man har i fysiske butikker. En god kundeoplevelse online, kan med fordel præges af mere personlig kundebehandling, og sociale medier gør det nemmere at interagere og vise, at der står virkelige mennesker bag virksomheden. Det kan også bidrage til at øge troværdigheden, fordi kunderne får et klarere indtryk af, hvem I er som virksomhed og personer. 

Tag tilbagemeldinger på alvor 
Det er meget vigtigt at tage feedback til sig som virksomhed, uanset om den er positiv eller negativ. Det er nemlig værdifuld viden, der kan bruges til at gøre din virksomhed endnu bedre og tiltrække endnu flere kunder. 

Anmeldelser online er blevet en populær måde at vurdere, hvor godt din webshop gør det hos kunderne, og hvilket omdømme din webshop har. Godt omdømme er alfa og omega for en webshop, fordi det kan tiltrække flere kunder og føre til, at kunder anbefaler dig videre til andre. Derfor skal du være meget obs på anmeldelser, og tilrettelægge din kundeservice på en måde, der kan vende en dårlig kundeoplevelse til en god kundeoplevelse. Det kræver meget tid og fokus, men det er essentielt for en velfungerende og vellidt virksomhed online. 

Lav et nemt og smart spørgeskema 
Hvis du vil have konkret feedback, der kan bruges til at forbedre din webshop, så kan du med fordel lave et online spørgeskema. Så kan du få en konkret tilbagemelding på, hvordan kunder opfatter din webshop, og hvordan du kan gøre den bedre. Dette er nyttig viden, som du kan bruge til at lægge gode strategier for at vækste din virksomhed i fremtiden. Med et spørgeskema, kommer du i direkte dialog med dine kunder. Dermed slipper du for at gætte, hvad der vil virke, og du får nogle værdifulde indsigter om din virksomhed, som du kan bruge til at lave forbedringer, der kan betale sig. 
 

Grundlagt 1. februar 2006         Redaktør: Jacob Dalgaard           Telefon: 3012 6000             info@lokaltindblik.dk 

Weltklasse!