Destination Himmerlands nye direktør, Johanne Bugge, har været ved roret i omkring tre måneder og er stadig lige så begejstret for alle de muligheder hun ser i Himmerland. Men hun har et klart mål: Destination Himmerland skal tættere på deres samarbejdspartnere end den hidtidige strategi har lagt op til.
”Alle medarbejderne brænder for turismen og udviklingen i Himmerland, og både de og jeg har et ønske om, at vi kommer endnu tættere på vores partnere. Det giver os både indsigt i de succeser og udfordringer, som de oplever i deres dagligdag, men vil også hjælpe os til at skabe synergi og løfte hele destinationen sammen med vores partnere. Og her er nøgleordet
netop ”sammen” – gennem samspil, samarbejde og sammenhold på tværs af destinationen, så vil vi komme til at stå endnu stærkere sammen”, siger destinationsdirektør, Johanne Bugge.
Dette vil blandt andet blive realiseret gennem et nyt partnerskabsprogram. I efteråret 2022 er det nuværende partnerskabsprogram blevet taget op til revision, for at kunne skabe mere værdi for den enkelte partner, men også for at indsatserne i programmet tilbyder muligheder, som løfter destinationen som en samlet helhed. Det nye partnerskabsprogram præsenteres den 15. november.
Et andet og vigtigt tiltag er de nye områdeansvarlige. Destination Himmerland har inddelt de nuværende 154 partnere i fem områder, som fremover serviceres af fire medarbejdere hos Destination Himmerland. Områderne rækker ud over Vesthimmerland og Mariagerfjord kommuner.
"Vi er så privilegerede at have mange partnere i hele Himmerland, som alle er vigtige for os. På nuværende tidspunkt har vi blandt andet nogle gode, engagerede partnere i Rebild, som ser stor værdi i det samlede fællesskab, som Destination Himmerland tilbyder i Himmerland. Derfor vil vores medarbejdere fremover være tættere på alle vores partnere for at sikre, de får mest muligt ud af deres partnerskaber, så vi kan arbejde på at skabe synergier på tværs af hele vores destination og Himmerland”, fortæller Johanne Bugge.